Teksten schrijven kun je zelf, laten we daar duidelijk over zijn. De vraag is alleen: bereik je dan ook wie je wilt? En belangrijker: doen ze wat jij wilt? Bestellen, aanmelden, inschrijven, aanhaken.
Ho, stop!
Ga zitten en begin. Wie ben je? Wat doe je? Wat wil je verkopen? Alleen over deze vragen ben je al snel een uurtje aan het nadenken. Ik bedoel, om dat in een beetje net Nederlands op het internet te krijgen.
Je hebt je handen toch al vol aan je eigen bedrijf...
Dan heb ik het nog niet over de finesses, finetuning, SEO schrijven (wat? –> dat je een beetje opvalt op Google), storytelling (wat again? –> een ‘er-was-eensverhaaltje’). En al die andere dingen. Dingen waar je je helemaal niet in wilt verdiepen, omdat je het druk zat hebt om je eigen bedrijf te laten floreren.
Meest gemaakte fouten op een rij (herken je er eentje?)
• D/t-fouten
• Teveel in plaats van te veel
• Hun, hen, zij? Wanneer ook alweer?
• Weet jij het verschil tussen 'irriteren' en 'ergeren aan'?
• Geldt ook voor 'meegeven' of 'nageven'
• Jou huis of jouw huis?
• Zo en zo... (pssst, het is sowieso)
• 'Besef jij je', 'realiseer jij je' of is het 'besef je'?
• Ouderwetse schrijfwijzen: 'welke' als je ook 'die' kunt gebruiken.
• De tussen-n, wanneer gebruik je die nu wel of niet?
• Woorden los schrijven als ze toch echt een setje vormen
• Ken jij het verschil tussen 'als' en 'dan'?
• Hou je van uitroeptekens om je tekst kracht bij te zetten? Sorry, maar dan is je tekst niet krachtig genoeg
• Zet ook eens vaker een punt achter een zin. En begin dan een nieuwe. Maakt het veel leesbaarder. Echt. Geloof me. Het is zo.